.....................



گوهر اشک

آن نشنیدند که یک قطره اشک ** صبحدم از چشم یتیمی چکید

برد بسی رنج نشیب فراز **گاه در افتاذ و زمانی دوید

گاه درخشید و گهی تیره ماند**گاه نهان گشت و گهی شد پدید

عاقبت افتاد به دامان خاک **سرخ نگینی به سر راه دید

گفت که ای پیشه ونام تو چیست **گفت مرا با تو چه گفت و شنید

اشک بخندید که رخ برمتاب **بی سبب از خلق نباید رمید

داد به هر یک هنر و پرتوی **آن که در و گوهر و اشک آفرید

من گهر روشن گنج دلم ** فارغم از زحمت قفل و کلید

من سفر دیده ز دل کرده ام ** کس نتوانست چنین ره برید

آتش آهیم چنین آب کرد ** آب شنید ید که از آتش جهید

من به نظر قطره بی معنی ام **دیده ز موجم نتواند رهید

هم نفسم گشت شبی آرزو **همسفرم بود صباحی امید

تیرگی ملک تنم رنجه کرد ** رنگم از آن روی بدینان پرید

تاب من از تاب تو افزون تر است ** گر چه تو سرخی به نظر من  سپید

چهر من از چهره ی جان یافت رنگ ** نور من از روشنی دل رسید

نکته در اینجاست که ما را فروخت **گوهری دهر و شما را خرید

کاش قضایم چو تو بر می فراشت ** کاش سپهرم چو تو بر می گزید

                                     (پروین اعتصامی)

 





:: برچسب‌ها: حافظ,

نوشته شده توسط الناز پوراسماعیلی در 3 / 7

و ساعت 1:22 بعد از ظهر



.:: Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by cheshmanabi ::.
.:: Design By :
wWw.loxblog.Com ::.




................................................ النازپوراسماعیلی ............................................. به صفحه اینستاگرام نقاشی ایرانی من بپیوندید: INSTAGRAM_IRANIAN1PAINTING ............................................. به صفحه اینستاگرام آشپزی من بپیوندید ... lnstagram- cheshmanabi ............................................... https://instagram.com/shayda_wear?igshid=10z6vflya9ey6 مزون مانتوی اینجانب دراینستاگرام عضو شوید ممنون




الناز پوراسماعیلی
















حافظ , دلنوشته غم فراق , دلنوشته لحظه قرار عاشقی , دلنوشته فراق , سهراب سپهری , مولانا , شعر , سخنان بزرگان , دلنوشته چشمان بی فروغ , آشپزی 2 الناز , جک , آشپزی الناز , دلنوشته غم فراق , مینیاتور , صنایع دستی ,




»تعداد بازديدها:
»کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5832
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5977
بازدید ماه : 12221
بازدید کل : 782713
تعداد مطالب : 24296
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1



گوهر اشک

<-PostTitle->

<-PostContent->

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب
[ <-PostDate-> ] [ <-PostTime-> ] [ <-PostAuthor-> ]
[ ]
................................. ???????????????? ...........................

دانلود آهنگ
.............................

دانلود آهنگ
.................................

دانلود آهنگ
....................................

دانلود آهنگ
....................................

دانلود آهنگ
........................................

دانلود آهنگ
...........................................

دانلود آهنگ
.........................................

دانلود آهنگ
...........................................