در جوار سخت تر

.....................



در جوار سخت تر

من که دورم از دیار خود چون مرغی از مقر

                  همچو عمر رفته امروزم فراموش از نظر

من که از فکر سنگین دارم و بر بسته لب

                  شب به من می خواند از راز نهانش من به شب

من که نه کس با من ونه من کس  دارم سخن

                در جوار سخت تر دریا چه می گوید به من

موج او به هر چه میآید به سوی من درشت

               وین هیون بهر چه ام آشفته می کوبد به مشت

گو مرا پیوند از غم بگسلد او را چه سود

                می کند در پیش این دریا غم من چه نمود

لیک این سردو خروشان گرم در کار خود است

               پای می کوبد به شوق و دست می مالد به دست

می گریزد چون خیال و می رسد از راه دور

             دارد آن رمزی که پیدا نیست با موجش عبور

و به هر دم لب گشاده حرف غمگین می زند

             حرف او در من غمگین دیرینه ام نو می کند

زیر ورو می دارم آن غمهای دیرین چون به دل

            خاطر از یاد دیار و یار می دارم کسل

و به پیشاپیش دریای نوازنده ز دور

          با غمی مهمان من از خانه می رانم سرور

با جبین سرد خود بنشسته گرم اما ز غم

          روزهای رفته را پیوند با هم می دهم

                    (نیما یوشیج)

                    





:: برچسب‌ها: حافظ,

نوشته شده توسط الناز پوراسماعیلی در 26 / 5

و ساعت 8:41 قبل از ظهر



.:: Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by cheshmanabi ::.
.:: Design By :
wWw.loxblog.Com ::.




................................................ النازپوراسماعیلی ............................................. به صفحه اینستاگرام نقاشی ایرانی من بپیوندید: INSTAGRAM_IRANIAN1PAINTING ............................................. به صفحه اینستاگرام آشپزی من بپیوندید ... lnstagram- cheshmanabi ............................................... https://instagram.com/shayda_wear?igshid=10z6vflya9ey6 مزون مانتوی اینجانب دراینستاگرام عضو شوید ممنون




الناز پوراسماعیلی
















حافظ , دلنوشته غم فراق , دلنوشته لحظه قرار عاشقی , دلنوشته فراق , سهراب سپهری , مولانا , شعر , سخنان بزرگان , دلنوشته چشمان بی فروغ , آشپزی 2 الناز , جک , آشپزی الناز , دلنوشته غم فراق , مینیاتور , صنایع دستی ,




»تعداد بازديدها:
»کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1549
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1694
بازدید ماه : 7938
بازدید کل : 778430
تعداد مطالب : 24296
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1



در جوار سخت تر

<-PostTitle->

<-PostContent->

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->

برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب
[ <-PostDate-> ] [ <-PostTime-> ] [ <-PostAuthor-> ]
[ ]
................................. ???????????????? ...........................

دانلود آهنگ
.............................

دانلود آهنگ
.................................

دانلود آهنگ
....................................

دانلود آهنگ
....................................

دانلود آهنگ
........................................

دانلود آهنگ
...........................................

دانلود آهنگ
.........................................

دانلود آهنگ
...........................................